HTML

Tőzsde, Tőzsdézés, Online Tőzsde, Tőzsdei tippek

 

A miért mélyreható kivesézése

2010.03.30. 10:34 :: Forevertrader

Legutóbbi bejegyzésemben teljes átvilágítást kapott a 3 napos egyetemi forextanfolyam. Az elmúlt hónapokban megfigyelhető volt, hogy Péter oktatása rendesen megmozgatta a devizakereskedő társadalmat.

Természetesen ilyenkor záporoznak a kérdések, amik közül a leggyakrabban a "MIÉRT"... -re kiváncsi a kérdező. Egy forumban komoly párbeszédet indított el a MIÉRT kibeszélése:

Idézet:
Mighti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Péter. Had tegyem fel neked sokunk kedvenc kérdését. Ha havonta duplázol, (ami természetesen szép eredmény) akkor azzal 12 hónap alatt 2048-szorosára növeled a számlád. Ami 1 millióval is több mint 2 milliárd egy év alatt. + egy év és torony magasan vezeted az ország leg gazdagabb embere listát, stb. Akkor miért foglalkozol tanítással, miért bajlódsz netes előadásokkal? Miért 80 főnek tartasz egyszerre előadást, ha nem a pénzért teszed?


Nekem legalábbis kényszerhelyzet lenne nyugdíjasoknak és 1000Ft-ból gazdagodni vágyó fiataloknak a Metatrader használatát magyarázni. Persze jelentős jövedelem, de eltörpül a havonta duplázás mellett.

 


Kedves „Mighti”

Mivel ebben az évben te vagy a 100. aki feltette ezt az igen komoly kérdést, így arra gondoltam hogy amellett hogy megpróbálok válaszolni a kérdésedre, kapsz tőlem egy személyes ajándékot.Teljesen díjmentes eljöhetsz a forexegyetem 3 napos tanfolyamára!

Ezt a lehetőséget 2010-ben bármikor igénybe vehetsz, ha te is jónak látod.
Teszem ezt azért mert biztos hogy nem ismersz engem személyesen, így természetes hogy ezek a kérdések felvetődnek benned. Másrészt teszem ezt azért, hogy így „kockázatmentesen” megismerhesd a devizapiaccal kapcsolatos szemléletemet.
Nem vicc, ezt teljesen komolyan gondolom. Írsz az ügyfélszolgálatunknak egy e-mailt hogy mikor akarsz jönni, és jöhetsz bármikor.

Nos akkor térjünk rá a kérdésedre.

Megpróbálok olyan választ adni, amiből bízom benne hogy némileg belelátsz a gondolkodásmódomba, és az egyéni életemben figyelembevett kockázatkezelésembe.
Már előre elnézést kérek, ha hosszúra sikeredik, de a kérdésedre 2 mondatban nem tudok érthető magyarázatot adni.

Az általad feltett kérdést először akkor kérdezték tőlem amikor 13 évvel ezelőtt elkezdtem ingatlanberuházásokkal foglalkozni, miközben egy országos franchize hálózatot vezettem, ez egyik leg eredményesebb cégként Magyarországon.


Miért kezd valaki egy olyan üzletbe, ami évi 25-30%-ot hoz, mint az ingatlan, miközben van egy vállalkozása, ami évi 150-200%-ot termel?


A kérdés látszólag jogosan merült fel néhány emberben.A logikus válasz azonban abban rejlett hogy minden üzletnek van egy felső határa.Ez a határ nem feltétlenül abból áll, hogy nem tud többet az adott vállalat, hanem sokszor abból, hogy a tulajdonos, vagy a management egyszerűen nem képes több energiát, nagyobb árukészletet, vagy nagyobb kockázatvállalást beletenni az üzletbe.


Annak idején még nem volt teljesen világos a számomra, hogy a világon 3 dologból tudsz pénzt keresni:
-Ingatlan
-Tőzsde
-Business


MA már teljesen kristálytiszta, hogy szinte bármivel foglalkozol, ebbe a 3 kategória valamelyikébe tartozol.


Én annak idején, egészen gyerekkoromtól kezdve, amikor 18 évesen az első vállalkozásomat elindítottam, csak a „businessben „ gondolkodtam.Idővel tudatosult bennem hogy az igazi nagy tőkéket azt az ingatlanszektorban érdemes elhelyezni.
Mondhatnánk erre hogy üzletileg rossz döntés volt, mert a hozamok itt lényegesen alacsonyabbak, mint az én akkori kereskedelmi üzletemben.


Aztán teltek múltak az évek és az ingatlanszektorban is ugyanolyan sikereket értem el mint azelőtt a kereskedelemben, sőt hosszú ideig mindkét dolgot egyszerre űztem.
Rájöttem hogy óriási előny rejlik a diverzifikációban és a kockázatok megosztásában. Amíg az egyik cégem napi szinten termelte a nyereségeket, addig az ingatlanberuházásaim hosszabb távon termelték a profitokat, amit sokszor fél év, egy év elteltével lehetett csak kivenni.


Kb 8 évvel ezelőtt belépett a tőzsde az életembe.
Mondhatni a véletlennek köszönhetően.


Természetesen akkor is sokakban felvetődött a jogos kérdés, hogy mi a fenét keresek én a tőzsdével megismerkedők között, amikor van egy jól menő cégem, és emellett luxusingatlanok építésével foglalkozom?Természetesen a tőzsde mint új dolog rendkívül vonzó volt!


Az akkoriban elhúzott „mézesmadzag” melyszerint évi több 100%-os hozamokat lehet elérni olyan egyszerűen mint a karikacsapás,…a legtöbb tudatlan hallgatót, velem együtt ámulatba ejtette.Természetesen ez csak egy reklám volt, amint az az életben kiderült, és nagyon sok velem együtt tanulni vágyó ember életének tőzsdei pályafutása kisebb vagyonok elvesztésével járt.


Ám akkoriban jöttem rá arra hogy a tőzsde egy újabb kiváló területe lehet a vagyonom elhelyezésének. A diverzifikáció, és a kockázat további megosztása már akkor is tudatosan mozgatta a fantáziámat, ami által igen közeli kapcsolatba kerültem a tőzsdével.
Talán azon kevesek közé tartoztam, akik az első perctől kezdve biztosan tudták, hogy ezt a szakmát meg kell tanulni!


Nem volt kérdéses, hogy sikeres leszek, mindössze idő kérdése.


Ezt annyira biztosan éreztem magamban, hogy nem is volt más alternatíva.
Alapjában véve nem volt szükségem több bevételre, de annyira érdekelt a dolog, hogy talán emiatt maradtam benne ebben a körben. Az első évek nehezen mentek, és mint mindenki más én sem voltam sikeres.


Az első 3 évben annyit tradeltem, mint más 10-15 év alatt!
Talán a „szerencse” műve hogy az első kereskedési évben mégis sikerült a másodjára feltöltött számlámat (melynek először feltöltött teljes összegét elvesztettem 3 hónap alatt) kb fél év alatt 5,000.- dollárról felvinnem közel 100,000.- dollárra.
Talán ez volt az a pont amikor eldöntöttem hogy soha nem fogom abbahagyni ennek a szakmának a megtanulását!


Utólag belátom, hogy az ilyen nagymértékű kezdeti sikerekben 99%-ban a szerencsés körülmények adták a profitokat, és nem az a vélt szaktudás, amit akkor gondoltam magamról.

És most 2010-et írunk.

A helyzet azóta nem sokat változott.
Érdekeltségeim vannak az ingatlanszektorban, jó néhány országban, üzleti tevékenységet folytatok különféle területeken, és tőzsdézem a részvény, a deviza, és az opciós piacon.

Vajon miért kellene ezek a területek?
Miért nem csak azaz foglakozom ami a legjövedelmezőbb?
Miért tartok tőkét olyan területeken amik év 30-30% hozamot hoznak, ahelyett hogy mindent a forexszámlámra tenék, ahol százalékosan a legtöbbet tudom megtermelni?

HA aktívan kereskedsz, és használsz bármilyenféle kockázatkezelést a rendszeredben (és itt nem arra gondolok hogy van egy stop-od, minden tradben) akkor a választ önmagadnak is meg tudod adni. Az egyik legfontosabb szempont egy befektető számára a biztonság!
A biztonságot, amelyet csak szeretnénk elérni maximálsi mértékben, a diverzifikációval tudjuk egyrészről biztosítani.

Hogyan?

Úgy hogy különböző kockázatú, különböző hozamú, különböző időintervallumú elemeket építünk be a vagyonszerzési modellünkbe. Minél inkább összetett a rendszered, annál nagyobb a pénzügyi biztonság, amit élvezhetsz.


Az én példámból is láthatod, hogy érdekelt vagyok olyan üzletekben is amik a tőzsdénél lényegesen kisebb profitokat hoznak éves szinten. A vagyonodnak a felosztása ilyen pénztermelő rendszerekbe, azt fogja eredményezni, hogy amikor bejön egy gazdasági válság, vagy bármi hasonló dolog, akkor te azokkal szemben akik csupán egy szektorban érdekeltek, óriási előnyben vagy!


Gondol bele ha csak ingatlanokkal foglalkoztam volna a válság megjelenésekor.
Vagy mi lett volna ha minden pénzem „buy and hold” részvényekben tartottam volna a válság kezdetekor? Nem hiszem hogy ecsetelnem kellene a részleteket…


Sajnos ismerek nem egy, igen jómódú embert a közvetlen környezetemben, akik ezeket a szempontokat abszolút nem vették figyelembe, és néhány hónap alatt a milliárdosokból elszegényedett emberek lettek.
De ez nem csak Magyarországon megfigyelhető jelenség, sajnos…

Előadások, oktatás, stb…

Kb 3 éve kimentem New Yorkba, mert olvastam a neten hogy lesz egy hétvégi rendezvény, ahol Robert Kiyosak, Donald Trump, és Anthony Robbins tart egy-egy órás előadást az általa képviselt üzleti területekről. Gondoltam ezek az emberek olyan dolgokkal foglalkoznak ami engem is közelről érint, így hát kimentem a rendezvényre egy hétvégére.

Miről szólt ez a két nap?

Arról hogy vannak a szakmájukban sikeres emberek, akik ösztönösen hajlanak arra hogy másokat is megtanítsanak olyan jó dolgokra amiben ők sikeresek.


Vajon miért tart a világ egyik leggazdagabb ingatlanmogulja 1-2 órás előadást aminek a belépődíja mindössze 100.- usd?

Vajon miért beszél az tapasztal befektteő-milliomos Robert Kiyosaki a sikeres befektetői szemléletmódról, hasonló összeg fejében?


Miért van szükségük erre az „ aprópénzre” amikor ők milliárdosok (dollárban értve) ?


A válaszokat mindenkinek saját magában kell megfogalmaznia.
Mindenesetre a tények a következőek:
Donald Trumpnak van egy saját oktatási intézmény: Trump University,
Robert Kiyosakinak egy világhírű befektetési oktatócége van,
Anthopny Robbins kifejezetten az oktatásnak szenteli az életének egy nagy részét!
Vajon miért? Nem tudnak ezek az emberek mással több pénzt keresni?
DE IGEN!

De ők is, mint minden befektető diverzifikálnak számtalan dologban.

A másik oka annak hogy az ember oktatásra adja a fejét a következő:
Ha valamit régóta csinálsz, sikeres vagy benne, és nagyon szereted csinálni, akkor arról abszolút nem megterhelő beszélni másoknak! Ez olyan mint egy hobby. Azonban van egy igen komoly különbség.


A hobby-k általában azért vannak hogy az élvezeteket szolgálják, és legtöbb esetben pénzt visznek, és nem hoznak pénzt. Az én egyik hobbym az oktatás.
Azért csinálom , mert szeretem csinálni! Emellett egy olyan hobby, ami nem viszi a pénzt, hanem inkább hozza.


Diverzifikásiós lehetőséget jelent az éves bevételeim tekintetében, még akkor is ha csak egy nagyon kis hányada annak. Sajnálom hogy az jött le neked a tanfolyamaink képei láttán hogy idézlek: „kényszerhelyzet lenne nyugdíjasoknak és 1000Ft-ból gazdagodni vágyó fiataloknak a Metatrader használatát magyarázni.” Örömmel tapasztalom hogy ma Magyarországon a lakosság nagy része igen komolyan veszi azt hogy végre szükség van a befektetési kultúra kialakítására és megtanulására!


Végre emberek százai, ezrei döbbenek rá arra hogy a régi üzleti modellek megdőltek, és hogy a tőzsde az az örök dolog, ami mindig működőképes lesz!
Ezek nagyszerű dolgok! Tanfolyamaink nem nyugdíjasok és pénztelen fiatalok találkozóhelye. Természetesen örömmel vesszük a fiatal korosztály jelenlétét, és azokat is akik idős koruk ellenére belekezdenek egy ilyen komoly szakma megismerésbe.


Igazán le a kalappal mindkét generáció előtt! Abszolút támogatom mindkét csoportot, mert nekik sokkal nehezebb dolguk van mint az átlagos korosztálynak, és mégis belekezdenek.
El sem tudod hinni hogy milyen érzés olvasni hallgatóin köszönő leveleit, melyben elmondják hogy mennyire hálásak hogy a tőzsde gyökeresen megváltoztatta az életüket, pozitív irányba!


Nagyszerű dolog látni embereket, amint a gondolatviláguk ráhangolódik egy új szakmára, aminek mestereivé válhatnak idővel. Néha az az érzésem hogy már ezek miatt az emberek miatt megéri oktatni…


A létszám:


Nem vagyunk az a cég aki 15-20 fős csoportoknak tart „egyéni” oktatást. Ez az ami nekem pl. nem üzlet, de talán másnak még igen… Igen jól látod, nálunk sokan vannak, persze ez nem véletlen. Nekem személy szerint van egy óradíjam, aminek az ára nem alacsony.


HA az én korlátozott életidőmből kell adnom valakinek, azért hogy neki több pénze legyen, az pénzbe kerül, és nem is kevésbe. Nekem a saját életidőm a legértékesebb, tehát az fillérekért nem eladó. Gondolom ezt te is hasonlóképpen értékeled.
Éppen ezért a rendezvényeink nem olcsóak, sőt kifejezetten drágák!


Egy dolog azonban biztos, az pedig az hogy valódi értéket kapsz a pénzedért.
Meggyőződésem hogy egy felnőtt embert nem lehet megtanítani semmire, csupán segíthetek neki hogy önmaga fedezze fel a dolgokat. Ez az amit az én szemléletem képvisel. Én valójában nem oktatok, hanem elmondom az én módszeremet, ami sikeres és a saját példámon keresztül mondom el hogy mit hogyan érdemes csinálni ebben a szakmában. Mindössze ebben rejlik a dolgok lényege.

De nem szeretném reklámozni magunkat, úgyhogy válaszlevelemet lassan be is fejezem.

Bízom benne, hogy egy töredéket át tudtam adni a gondolatmeneteimből, és nagyon remélem hogy néhány olvasónak a személyes életében is segítenek ezek a gondolatok tisztábban látni a körülöttünk lévő pénzügyi világot, amelyben élnünk kell.
Mint szoktam mondani a tőzsdei vagy a devizapiaci siker először fejben dől el.
Ha szereted csinálni, akkor előbb utóbb a siker önkéntelenül is hozzá fog kapcsolódnia a tevékenységedhez.


HA ez most még nincs meg, akkor pedig az a jó hírem van, hogy ez csak idő kérdése!
A baj mindig ott kezdődik, amikor valaki idő előtt feladja!
Ahogy David Lloyd George írta:
„ a legnagyobb kockázatot az jelenti, amikor valaki egy szakadékot két részletben akar átugorni”.

Még talán néhány szót a DUPLÁZÁSRÓL.


Ez a teória abból adódik, hogy minden pénzügyi tanfolyamon elmondják, hogy a kamatos kamat elve a világ egyik legnagyszerűbb pénzügyi modellje a meggazdagodásra.
Ebben egyet értek, azonban azt is megjegyzem hogy ez épp olyan kivitelezhetetlen sokak számára mint az általam oktatott pozícóépítés a devizapiacon…


Mi a valódi ok?


Tételezzük fel hogy nyitsz egy számlát 1,000,000.- ft-tal, és devizázol rajta.
Havi 100%-ot elérni lehetetlen? Nem hinném hogy ezen a fórumon bizonygatnom kellene hogy ez sok esetben nem jelent különösebb problémát egy gyakorlott kereskedőnek.
Tehát ha az általad felvázolt modellt veszem alapul, akkor rövid időn belül nem jelent problémát millárdossá válni, legalábbis forintban.


Miért csak teória ez????


Erre a kérdésre a válaszomat csak akkor fogod megérteni, ha már megcsináltad a számlaösszeged megduplázását néhányszor, rövid időn belül.Az okot abban kell keresni, hogy az ember a legtöbb esetben képtelen felnőni a számlaösszegével együtt egy magasabb kockázatkezelés szintre.


Amit néha mondanak, hogy „kockáztasd a tőkéd 2-3%-át és így kereskedj” ez egy megdőlt kockázatkezelési modell. Olyan modell, amit el ehet hitetni kezdőkkel, hogy működőképes, de nem lehet elhitetni azokkal akik tényleg a kereskedésből élnek.
Gondoljuk át hogy mi a kivetülése ennek az 1 millió ft-os számlára. A számlaérték 2%-a az mindössze 20,000.- ft.


Azt gondolom hogy sokunknak nem jelent álmatlan éjszakát, ha úgy fekszünk le hogy tudjuk hogy akár holnap reggelre 20,000.- ft-tal szegényebben ébredhetünk.
Tegyük fel hogy a számlaösszeged felmegy 6 hónapon belül a kezdeti pénz 20 szorosára, mint nekem kezdő koromban. Most már 20 millió van a számládon.


Ugyanazt próbálod játszani amit eddig, azt amit tanítottak veled hogy majd működőképes lesz. Bekockáztatod a számla nem több mint 2%-át. Ez azt jelenti hogy úgy mész este az ágyba, hogy másnapra akár 400,000.- ft –tal szegényebben ébredhetsz. (ne feledjük hogy lehet hogy még közben taposod a mókuskereket és havi 150,000.- ft ért jársz dolgozni)!
És ugyanezt számold ki 100 millióra, és 500 millió ft-ra is.


Érzed a súlyát a különbségnek?


NA ez az egyik oka hogy még tapasztalt tarderek sem kezelnek bármenyi pénzt a piacokon. Nem a kockázat nagyobb, hanem az érzelmi határérték.
Én úgy akarok élni, dolgozni, tradelni, hogy a kockázati szintem alacsony, és az én személyiségemhez van szabva.


Éppen ezért minden hónapban kiveszem a profitokat a devizapiacból is, és keresem a biztonságot, a további diverzifikációs lehetőségeket.
Hidd el, hogy a kamatos kamatnak az ilyen havi duplázásos végigfuttatása, csak teória, és üres ábrándkép. Haladó, több évtizede tradelő hivatásos kereskedők sem csinálják ezt..


Nem véletlen.
Tény, hogy attól hogy az egyik hónapban csinálsz 100%-os profitot, azzal még nem számolhatsz úgy hogy beszorzod 12-vel, és az az éves hozam. Az megint egy újabb pszichocsapda, amivel majd máskor fogok foglalkozni.

Remélem kimerítettem minden kérdéses témát.
Sajnálom hogy hosszúra sikeredett, de talán így teljes a válaszom.
És azért külön elnézést, hogy ezt így mind neked írtam, és rád zúdítottam, de kérlek ne vedd a lelkedre. Én nem ismerlek téged, és te nem hiszem hogy ismersz engem.
A válaszom mindenkinek szól, aki olvassa ezt a fórumot, és az a célja hogy valaha is hivatásosan a tőzsdéből éljen.

Örülök annak hogy vannak ilyen fórum lehetőségek, ahol a tapasztalatok megosztása által hozzásegíthetjük egymást a személyes sikerek elérésében.
Bízom benne hogy a további értékes hozzászólásoknak is az a céljuk, hogy kialakuljon Magyarországon is egy olyan trader közösség, aki nem abból él hogy munkahelyre jár, hanem abból hogy megtanulja kivenni a világ legnagyobb piacából az a korlátlan mennyiségű pénzt, ami a személyes életcéljainak az eléréshez szüksége.
Kívánok ebben mindenkinek nagyon sok sikert, és erőt ahhoz hogy végigcsináljátok a néha emberfeletti erőt igénylő dolgokat.

Üdv: Pintér Péter

www.forexegyetem.hu

 

Szólj hozzá!



Buzz this
Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://tozsdezes.blog.hu/api/trackback/id/tr251880205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása